Muistelen lapsuudestani kuvakirjan, jossa oli poika, joka ei pitänyt perunamuusista, ei maidosta eikä jostain kolmannesta, jota en nyt muista. Hän joutui…

Kysytty

Muistelen lapsuudestani kuvakirjan, jossa oli poika, joka ei pitänyt perunamuusista, ei maidosta eikä jostain kolmannesta, jota en nyt muista. Hän joutui muistaakseni johonkin outoon maahan (tai näki unta) ja päästäkseen sieltä pois hänen piti syödä iso lautasellinen perunamuusia ja juoda järvellinen maitoa.
Muistan, että olisin lukenut kirjan usein, mutta en kotona; mietin olenkohan kuvitellut koko kirjan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei muistanut tällaista lastenkirjaa ja tietokannoistakaan ei ollut apua. Tässä esimerkiksi Kirjasammon hakutulokset sanalla 'perunamuusi':
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/perunamuusi

Mutta muistaisiko joku kysymyksen lukijoista tällaisen kirjan? Tietoja siitä voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Näissä kysymyksissä kiinnostaisi aina tietää, milloin se lapsuus on ollut. Ehkä se avittaisi kirjan löytymistä.