Muistelen koululaisena lukeneeni "opettavaisen" runon, jossa metsästäjä jahtasi jänistä, mutta ovela jänis juoksutti metsästäjää, kunnes tämä kuoli…

Kysytty

Muistelen koululaisena lukeneeni "opettavaisen" runon, jossa metsästäjä jahtasi jänistä, mutta ovela jänis juoksutti metsästäjää, kunnes tämä kuoli sydänkohtaukseen. Onkohan tällaisesta runosta tietoa? Sopisi erääseen esitelmääni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo löytyy Heinrich Hoffmannin Jörö-Jukka kirjasta ja on
nimeltään Juttu pelottomasta metsämiehestä.

Hoffmann, Heinrich, Jörö Jukka eli Opettavaisia juttuja kuvinensa. [Porvoo] : Hki : Juva : WSOY, [1973]
Löytyy hyllystä monesta kirjastosta.