Muistelen hämärästi kuulleeni, etä Dean Martinin hitti "That's amore" olisi levytetty myös suomeksi? Kuka mahtaa olla esittäjä ja mikä on kappaleen nimi?

Kysytty

Muistelen hämärästi kuulleeni, etä Dean Martinin hitti "That's amore" olisi levytetty myös suomeksi? Kuka mahtaa olla esittäjä ja mikä on kappaleen nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dean Martinin tunnetuksi tekemä, Harry Warrenin säveltämä ja Jack Brooksin sanoittama That's Amore on julkaistu suomeksi nimellä Amore. Suomalaiset sanat on tehnyt Markku Salo.

Amoren on levyttänyt suomeksi ainakin Tuomari Nurmio, jonka levyltä Karaokekuningas ja kokoelmalta 20 hittiä se löytyy.

Kappaleen nuotit ja sekä englannin- että suomenkieliset sanat löytyvät myös teoksesta Suuri toivelaulukirja 15.