Muistelen, että sotaan osallistuneet on kirjattu johokin matrikkelisarjaan, jossa on henkilö kuva ja lyhyt esittely. Minkäköhän niminen tuo sarja on, että…

Kysytty

Muistelen, että sotaan osallistuneet on kirjattu johokin matrikkelisarjaan, jossa on henkilö kuva ja lyhyt esittely.
Minkäköhän niminen tuo sarja on, että osaisin etsiä sitä pk-seudun kirjastoista?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Suomen rintamamiehet 1939-45 -matrikkelisarja, jonka julkaisi 1971 matrikkeliprojektia varten perustettu Etelä-Suomen Kustannus Oy.

Helmet-kirjastojen kokoelmista Suomen rintamamiehet 1939-45 -matrikkeli löytyy Pasilan kirjavarastosta. Täydennysosia taas löytyy useaman Helmet-kirjaston kokelmista. Matrikkelin saatavuustilanteen Helmet-kirjastoissa voi tarkistaa helmet.finna.fi-sivustolta.

Matrikkelia löytyy pääkaupunkiseudulta myös Kansalliskirjastosta ja Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta. Saatavuustilanteen voi tarkistaa finna.fi-sivustolta.