Muistelen, että Opettaja-lehdessä olisi joskus ollut liitteenä Otavan Otso, jossa kai kerrottiin netissä olleesta Otso-klubista ja niissä oli myös sellainen…

Kysytty

Muistelen, että Opettaja-lehdessä olisi joskus ollut liitteenä Otavan Otso, jossa kai kerrottiin netissä olleesta Otso-klubista ja niissä oli myös sellainen keltainen ja vihreäpaitainen ja -housuinen karhuhahmo, jonka nimi oli Otso. Joskus tuo karhuhahmo näkyi myös Otavan sivuilla. En itse ole opettaja, kysyn tätä vain siksi, että tuo karhuhahmo on vain hauskasti jäänyt mieleeni. Löytyikö noita Otavan Otso -juttuja useistakin Opettaja-lehdistä ja mitä muuta niissä oli ja onko tuota klubia enää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Otavan Oppimisen Palveluista vastattiin, että Otavalla oli aikoinaan alakoulun opettajille tarkoitettu Otso-klubi, yläkoulun opettajille Into-klubi ja lukion opettajille Lumo-klubi. Klubit korvattiin noin viisi vuotta sitten nykyisellä Otavan opepalvelulla, joka on peruskoulun ja lukion opettajille tarkoitettu palvelu.Otso-karhua käytettiin aikanaan paljonkin luetteloissa, lehtimainonnassa ym. mainosmateriaaleissa.