Muistatteko, missä lehdessä on artikkeli, jossa on kirjailija Hanna Tuurin haastattelu? Siinä on lause ”Puuhaan koko päivän.” Artikkelissa tulee ilmi, kuinka…

Kysytty

Hei!

Muistatteko, missä lehdessä on artikkeli, jossa on kirjailija Hanna Tuurin haastattelu? Siinä on lause ”Puuhaan koko päivän.”
Artikkelissa tulee ilmi, kuinka hän asuu miehensä kanssa Irlannissa. Siellä he omistavat puutarhakoulun.
Voikohan sen lehden lainata vielä kirjastoista? Olikohan se joku puutarha-lehti?
Ko. artikkeli on muistaakseni viime vuosikymmeneltä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finna.fi:ssä on lehtiartikkelien haku, josta kuitenkaan ei ole nähtävissä itse artikkeleita. Hakutermillä 'Hanna Tuuri' löytyy 55 tulosta, joista osa lienee kuvaukseen sopivia, mutta loppupeleissä ei auta kuin etsiä alkuperäisjulkaisut käsiin, ja katsoa niistä - vuosikymmenen vanhoista lehdistä ei oikein ole olemassa mitään kuva- tai pdf-tiedostoja, joihin voisi kohdistaa hakuja tai netissä selailla. Helmet-kirjavarastossa löytyy lukuisien lehtien vanhoja vuosikertoja: Helmet-kirjavaraston varastolehtiluettelo (pdf)

Toki yksi vaihtoehto voisi olla yrittää ottaa yhteyttä itse Hanna Tuuriin.

Helmet-kirjavaraston yhteystiedot.