Muistatteko, kun YLE TV2:sta tuli aikoinaan Klassista värikkäästi-niminen ohjelma? Se tuli muistaakseni vuonna 1999. Sarjassa oli eri animaatioita, eikö niin?…

Kysytty

Hei!

Muistatteko, kun YLE TV2:sta tuli aikoinaan Klassista värikkäästi-niminen ohjelma? Se tuli muistaakseni vuonna 1999.

Sarjassa oli eri animaatioita, eikö niin? Siinä oli mm. Mozartia, Bethovenia ja Ravelin Bolero.

Sarjan alkutunnarissa oli nuottiavain ja lopussa oli säveltäjän pää ja lopputeksti. Alkutunnarin musa on jääny mieleeni.

Oliko sarjalla alkuperäistä nimeä? Olen koettanut laittaa Youtubessa hakusanoiksi ”Klassista värikkäästi”, mutta se ei onnistunut.

Vastaus

Vastattu

Itse en ohjelmaa muista, mutta Klassista värikkäästi (Musiikin helmiä animaation keinoin) -nimistä ohjelmaa on esitetty Yle TV2:ssa vuosina 1998-2000. Ohjelman jaksoja ei näyttäisi netistä löytyvän.

Lähde: Helsingin Sanomat https://www.hs.fi/