Muistan pienenä lukeneeni ja kuunnelleeni lastenkirjaa, joka oli vähän kuin lasten kauhukirja. Siinä joukko monstereiden lapsia ovat jonkinlaisella tehtävällä…

Kysytty

Muistan pienenä lukeneeni ja kuunnelleeni lastenkirjaa, joka oli vähän kuin lasten kauhukirja. Siinä joukko monstereiden lapsia ovat jonkinlaisella tehtävällä mahdollisesti draculan tai muun talossa. Kannessa oli kuva vaaleanpunaisesta madoista muodostuneesta miehestä sekä niistä pelokkaista lapsista. Muistan pätkän ulkoa kirjasta, se meni jotenkuten näin kohtauksessa jossa joukko etsi avainta huoneesta: "Minä löysin sen!" Mutta silloin Plötsin limainen pikkupeppu, alkoi valumaan uhkaavasti hohti kaapinreunan seinämiä. Kaappi kallistuu, ja tönäisee toista kaappia. Onneksi ihmissusivauveli Iiro(?) ja isojalka Arska ehtivät pysäyttää kaatuvan kaappiparin. Olisiko tässä tarpeeksi tietoa tunnistamaan mitä kirjaa muistan kuunnelleeni paljon pienenä?

Vastaus

Vastattu

Antamasi tuntomerkit ovat varsin hyviä, mutta emme kuitenkaan onnistuneet keksimään mikä kirja voisi olla kyseessä. Kysymys on myös sähköpostitse lähetetty vastaajaverkostomme jäsenille. Toistaiseksi vastausta ei ole löytynyt silläkään tavoin, mutta lisäämme tietoa tänne jos ehdotuksia tulee.

Myös lukijat voivat vinkata kommentilla, jos kirjan kuvailu herättää jotakin muistikuvia.