Muistan maljakon kotoani kun olin lapsi. Löyty netistä että valmistaja on Nuutajärvi. Haluaisin enemmä tietoa Olen kiinnostunut miltä vuosikymmeneltä…

Kysytty

Muistan maljakon kotoani kun olin lapsi.
Löyty netistä että valmistaja on Nuutajärvi.
Haluaisin enemmä tietoa
Olen kiinnostunut miltä vuosikymmeneltä maljakko on ja kenen suunnittelema.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Verkosta löytyvien vahvistamattomien tietojen perusteella Nuutajärven maljakon nimi/numero on 4901 ja suunnitteluvuosi 1952, tekijää ei tunneta.

https://kirppisrakkautta.blogspot.com/2021/10/kirppisloytoja-turusta.html

Asian voisi tarkistaa tuoteluettelosta, mutta sellaista en onnistunut löytämään 1950-luvulta. Nuutajärven lasi kuuluu ilmeisesti nykyään Fiskars Oyj:lle, heiltä voisi tiedustella vanhoja tuoteluetteloita.