Muistan lukeneeni kauan sitten TM-lehdestä jutun, johon oli liitetty myös kuva saksalaisesta kartasta joskus sota-ajoilta. Mielenkiintoiseksi asian teki se…

Kysytty

Muistan lukeneeni kauan sitten TM-lehdestä jutun, johon oli liitetty myös kuva saksalaisesta kartasta joskus sota-ajoilta.
Mielenkiintoiseksi asian teki se että kuvassa oli myös Lokan tekojärvi, jota niihin aikoihin ei ollut vielä olemassakaan!
Miten tämä asia on selitettävissä?
Löytyisiköhän tuo sama TM:n artikkeli vielä nähtäväksi, sillä itse en ole sitä yrityksistäni huolimatta löytänyt, eikä se liene erityisen helppoa muutenkaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekniikan maailma -lehden sivulla on arkisto, josta voi hakea lehden sisällysluetteloja hakusanoilla: http://tekniikanmaailma.fi/arkisto/ . Näillä tiedoilla emme pysty kuitenkaan etsimään artikkelia. Pitäisi tietää lukemasi artikkelin varsinainen aihe.

Arkistosta ei pääse itse artikkelia lukemaan, ellei ole lehden tilaaja, mutta jokaisesta numerosta on sisällysluettelo. Jos artikkeli löytyy sisällysluettelon perusteella, Joensuun pääkirjastossa on TM-lehdet vuodesta 1955.