Muistan lapsuudesta kirjan Mari ja Märssy-Mikko. Mikko on Marin vaarin vanha ystävä ja usein surullinen. Mistä tämä hänen surullisuutensa johtuu? Hän makaa…

Kysytty

Muistan lapsuudesta kirjan Mari ja Märssy-Mikko. Mikko on Marin vaarin vanha ystävä ja usein surullinen. Mistä tämä hänen surullisuutensa johtuu? Hän makaa vuoteessa Marin ja vaarin saapuessa ja piristyy kun kuulee, että heillä on hunajaleipiä, jotka ovat Mikon herkkua. Marin ja vaarin lähtiessä kotiin hän menee takaisin vuoteeseen.

Vastaus

Vastattu

Märssy-Mikko piristyy heti kun hän saa innostuneet kuulijat merimiesjutuilleen. Märssy-Mikon surullisuus ja väsymys johtuu yksinäisyydestä, syrjäytymisestä ja

vanhuudesta.

TEKIJÄ    Anderson, Lena
TEOS    Mari ja Märssy-Mikko / Lena Anderson ; suom. Jukka Kemppinen
Julkaisutiedot    Helsingissä : Otava, 1990
ULKOASU    37 sivua : kuvitettu ; 24 cmTEKIJÄ    Anderson, Lena