Muistan lapsuudesta erään kuorossa lauletun laulun, jonka nimi oli muistaakseni 'meren sininen näky' ja kertosäe meni 'suuret tuulet purjeissa kuulen, aallot…

Kysytty

Muistan lapsuudesta erään kuorossa lauletun laulun, jonka nimi oli muistaakseni 'meren sininen näky' ja kertosäe meni
'suuret tuulet purjeissa kuulen, aallot kun purtta vie aavalle päin,
suurten tuulten kutsua kuulen, aallot kun purtta vie aavalle näin'.
En kumminkaan löydä mitään mainintaa laulusta, vaikka olen vuosia sitä etsinyt, kenen tekemä se on, onko se suomennos jostakin ulkomaisesta laulusta vai vain muuten unohdettu?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei muistanut tällaista laulua. Myöskään tietokannoista ei ollut apua laulun löytämisessä. Mutta, muistaisiko joku kysymyksen lukijoista tällaisen laulun. Tietoja siitä voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.