Muistan lapsuuden kirjahyllyssä kirjan, josta paperikannet puuttuivat. Kansissa oli tuon ajan tyypillinen "marmoroitu" pinta. En muista käsittelikö koko kirja…

Kysytty

Muistan lapsuuden kirjahyllyssä kirjan, josta paperikannet puuttuivat. Kansissa oli tuon ajan tyypillinen "marmoroitu" pinta. En muista käsittelikö koko kirja samaa teemaa, oliko kirjassa useampia tarinoita. Kirjassa oli joitakin mustavalkoisia kuvia, mutta ei selkeästi ollut asultaan lastenkirja. Tarina oli jollakin tapaa Peter Panin kaltainen, mutta ei kuitenkaan. Tarinassa lapset menevät yöllä tikapuita pitkin "taivaaseen", jossa kaikki asiat on tehty herkuista. En muista, että johdattiko heidät joku tänne herkkumaailmaan. Tarinassa oli lisäksi olemassa paikka, joka kuvissa oli kuvattu melko synkkänä/mustana paikkana. Sinne ei ollut suotavaa mennä. Muistini mukaan sinne kuitenkin mentiin, mutta en muista yhtään mitä tapahtui.

Tulisiko kenellekään mieleen mikä tämä tarina voisi olla? Olen tätä aika ajoin aina etsinyt ja muistellut, mutta en pääse yhtään jäljille.

Vastaus

Vastattu

Kukaan vastaajistamme ei muistanut tällaista kirjaa. Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista sen? Tietoja kirjasta voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.