Muistan lapsena esittäneeni jouluista runoa, jossa oli ainakin näin: ....Joosef ja Maria kulkee, Pitkä on matka, uupumus voittaa, sypsessin lehdillä yötuuli…

Kysytty

Muistan lapsena esittäneeni jouluista runoa, jossa oli ainakin näin:

....Joosef ja Maria kulkee,
Pitkä on matka, uupumus voittaa,
sypsessin lehdillä yötuuli soittaa, auriko silmänsä sulkee.

Muut majan saavat,
he viedään talliin,
oi muistatko, Beetlehem,
kuinka se kalliin, vierahan ottaa vastaan.

Runo oli todella kaunis joulunen runo, mutta en milään muista enempää. Mikähän runo mahtaa olla kyseessä ja mistä sen saattaisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Lempi Vihervaaran "Jeesuksen seimellä", joka löytyy esim. teoksesta Lapsuuden joulu. Osa 1: kauneimmat joulun runot ja laulut (koonneet Satu Marttila ja Juha Virkkunen) (http://www.helmet.fi/record=b1057386~S9*fin).