Muistan kuulleeni laulun (renkutuksen) "Tää aika on muovin". Siinä on säe "Taivaalta paistaa muovinen kuu läpi muovisen pihlajapuun". Olen yrittänyt googlailla…

Kysytty

Muistan kuulleeni laulun (renkutuksen) "Tää aika on muovin". Siinä on säe "Taivaalta paistaa muovinen kuu läpi muovisen pihlajapuun". Olen yrittänyt googlailla, mutta en ole löytänyt. Olisiko Teillä tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietäviltä kommentoijiltamme löytyi tieto: kyseessä Muovi (protesti) laulu, Reposen taiteilijanimellä Pertsa levyttämä suomennos yhdysvaltalaisen Shel Silversteinin kappaleesta Plastic. Valitettavasti sitä ei löydy kirjaston kokoelmista lainattavaksi, mutta Kansalliskirjastosta saa kuuntelukopion lainaan kuunteluhuoneeseen.

3 ääntä

Kommentit

Muovilaulu. Pertsa Reposen tuotantoa, luulisin, Hootenanny Trio, jotain 60-luvun puoliväliä.

"Muovi (protesti) laulu", Reposen taiteilijanimellä Pertsa levyttämä suomennos yhdysvaltalaisen Shel Silversteinin kappaleesta "Plastic". Löytyy valitettavasti ainoastaan vuonna 1966 julkaistulta vinyylisingleltä, joka on keräilyharvinaisuus. Discogs-sivustolla on yksi kappale myynnissä 80 euron hintaan:

https://www.discogs.com/release/4429194-Pertsa-Lentsikkalaulu-Muovi-Pro…