Muistan kuulleeni joskus sadun, jossa oli kaksi tyttöä. Toinen heistä oli kaunis ja heidän äitinsä halusi aina esitellä tätä vieraille, toista taas pitää…

Kysytty

Muistan kuulleeni joskus sadun, jossa oli kaksi tyttöä. Toinen heistä oli kaunis ja heidän äitinsä halusi aina esitellä tätä vieraille, toista taas pitää piilossa - ikään kuin musta ja valkoinen sisar. Tarinan lopussa kumpikin muuttuu joutseneksi. Mikä tarinan nimi mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu

En löytänyt tätä satua. Joutsen-aiheisia satuja on Kirjasammossa (hakutuloksen alalaidassa). Niistä tunnetuin lienee Grimmin Kuusi joutsenta, mutta se ei ole etsimänne. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa sen?