Muistan kuulleeni, että jossain kirjastossa on mahdollista tehdä digikuvia negatiiveista. Olenkohan oikeassa? Miten tulisi toimia?

Kysytty

Hei,
Muistan kuulleeni, että jossain kirjastossa on mahdollista tehdä digikuvia negatiiveista. Olenkohan oikeassa? Miten tulisi toimia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osalla kirjastojen skannereista pystyy skannaamaan negatiiveja. Valitettavasti kirjastoista ei ole ilmeisesti olemassa selkeää listausta, mutta Helsingissä negatiivien skannaus onnistuu ainakin Pasilan kirjastossa ja Kirjasto 10:ssä.

Jos haluat tiedustella jonkin muun kirjaston skannausmahdollisuuksia, kannattaa kysyä asiaa suoraan siitä kirjastosta tai katsoa osoitteesta https://varaus.lib.hel.fi, onko jonkin kirjaston tietokoneen yhteydessä diaskanneria, sillä negatiivien skannaaminen onnistuu sillä. Edellä mainitussa osoitteessa voit varata tietokoneen etukäteen, jotta siinä on tarvittava skanneri.

0 ääntä

Kommentit

Onko Turun kirjastoissa mahdollista skannata negatiivifilmistä 6x6cm. kuva?