Muistan kouluajoilta -70 luvulta sellaisen runon kuin "Taistelija", ja haluaisin löytää sen. Se alkoi sanoilla :" Taistella tahdon, totuuden tähden, iskeä…

Kysytty

Muistan kouluajoilta -70 luvulta sellaisen runon kuin "Taistelija", ja haluaisin löytää sen. Se alkoi sanoilla :" Taistella tahdon, totuuden tähden, iskeä suoraan kaikkien nähden. Iskeä niin, että suuttuvat suuret kansani kahlitun julkiset jumalat, iskeä niin, että haihtuvat humalat......

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ilmari Kiannon runo, joka löytyy kokoelmasta Kapinoitsija (Kuopion uusi kirjapaino, 1910). Kirja kuuluu HelMet-kirjastojen kirjavaraston kokoelmiin ja se on varattavissa aineistohaun kautta http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C|Rb1338179