Muistan -90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa lukeneeni kirjaa, jossa oli esitelty erilaisia kuvitteellisia metsänolentoja (menninkäisiä, haltijoita, keijuja…

Kysytty

Hei, muistan -90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa lukeneeni kirjaa, jossa oli esitelty erilaisia kuvitteellisia metsänolentoja (menninkäisiä, haltijoita, keijuja, peikkoja) opaskirjan tapaan. Yhdelle olennolle oli yksi sivu tai aukeama ja siinä oli "perustietoja" olennosta. Teos oli kauniisti kuvitettu. Mistäköhän kirjasta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu

TEKIJÄ    Hjelt, Marjut
TEOS    Keijukaiset : totta ja tarinaa toisesta maailmasta / [tekstit:] Marjut Hjelt ; kuvitus Jaana Aalto
PAINOS    2. laitos
Julkaisutiedot    Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2011 (Slovenia : Ednas Print)
ULKOASU    136 sivua : kuvitettu, karttoja, nuotteja ; 31 cm

Olisikohan tämä hakemasi kirja? Samoilta tekijöiltä löytyy Myös "Lumoava haltijakansa" ja "Tonttu".