Muistaakseni Eino Leinon runo: Ei sanoo ei, eiköhän... on sanoo, on onkohan.. tai jotain sinnepäin. Mistäköhän runosta on kyse. Muistaakseni se sisälsi…

Kysytty

HEI !
Muistaakseni Eino Leinon runo:
Ei sanoo ei, eiköhän...
on sanoo, on onkohan..

tai jotain sinnepäin. Mistäköhän runosta on kyse. Muistaakseni se sisälsi hienon oivalluksen.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kyseessä on Lauri Viidan runo On ja ei, joka on julkaistu vuonna 1961 kokoelmassa Suutarikin, suuri viisas.

Runo menee kokonaisuudessaan näin:

On sanoo : onko, onkohan?

    ja epäily masentaa maailman.

Ei sanoo : eikö, eiköhän!

   ja näemme vuorien siirtyvän.