Muistaakohan kukaan lastenkirjaa, jossa haaksirikkoutunut koira rakentaa kojun ajopuista? Kyseessä on aika vanha kirja, jonka haluaisin etsiä käsiini, mutta…

Kysytty

Hei! Muistaakohan kukaan lastenkirjaa, jossa haaksirikkoutunut koira rakentaa kojun ajopuista? Kyseessä on aika vanha kirja, jonka haluaisin etsiä käsiini, mutta valitettavasti en muista nimeä enkä tekijää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaankin Tammen kultaiset kirjat -sarjan kirjaa:
Brown, Margaret Wise: Laivakoira
(kuv. Garth Williams, suom. Marjatta Kurenniemi.)

1. painos ilmestyi jo vuonna 1954, mutta sarjan kirjoista on otettu uusintapainoksia.