Muistaako kukaan runonlukija sellaista runokirjaa, jossa sankarivainajat kertovat tarinansa, missä elivät ja milloin kaatuivat. Kirja on oletettavasti…

Kysytty

Muistaako kukaan runonlukija sellaista runokirjaa, jossa sankarivainajat kertovat tarinansa, missä elivät ja milloin kaatuivat. Kirja on oletettavasti ilmestynyt yli 10 vuotta sitten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja voisi olla vuonna 1981 Jyrki Maunulan toimittama runoteos Puheenvuoro kaatuneille. Runot ovat talvi- ja jatkosodassa kaatuneiden kuviteltuja monologeja. Kirjaa on saatavissa kirjastoista eri puolelta Suomea.