Muistaako joku tarinaa punarinnasta. Pienestä linnusta joka kärsi nälästä ja kylmyydestä? Oli niin ihana tarina että jäänyt mieleen. Luin seitkytluvulla…

Kysytty

Muistaako joku tarinaa punarinnasta. Pienestä linnusta joka kärsi nälästä ja kylmyydestä? Oli niin ihana tarina että jäänyt mieleen. Luin seitkytluvulla vanhasta lukukirjassa joka oli muistaakseni noin 1950-60 luvulta. En tosiaankaan muista muuta, mutta jotain paleltumisen vaaraa oli punarinnalla. Olen aina välillä muistellut lukemaani. Oli niin mieleenpainuva tarina.

Vastaus

Vastattu
Valitettavasti vastaajamme eivät löytäneet tarinaa. Ainoa punarinta-tarina, jonka löysimme on Kaija Pakkasen Iloinen pillipiipari (Otava, 1993.) -teoksessa on hiukan samaa maailmaa tavoitteleva "Pikku punarinnan tupa" -loru. Se alkaa säkeellä: "Pikku punarinta, missä sulla on tupa". Se on käännös Hanhiemon loruista. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa sen?