Moro! Huomautin Tampereella pääkirjaston musiikkiosastolla lainausautomaatin tekstistä: "Viimeisen lainan jälkeen, ota kirjastokortti lukijasta" Ovela…

Kysytty

Moro! Huomautin Tampereella pääkirjaston musiikkiosastolla lainausautomaatin tekstistä: "Viimeisen lainan jälkeen, ota kirjastokortti lukijasta"

Ovela kirjastonhoitaja kysyykin multa parempaa sanamuotoa. Apua! Miten asia on muualla sanottu?
Muuten: en ole Akaasta, muta miksi liittää tähän Tampereen kirjastoa, kun siellä EI tiedetä?

Kiitos avusta,
Jaska

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muutimme Tampereen musiikkiosastolla lausetta niin, että otimme pilkun lauseen keskeltä pois. Ehkä sekin parantaa ymmärrettävyyttä. Otamme kuitenkin edelleen vastaan myös parannusehdotuksia.

Koska kaikki kirjastot eivät ole tässä "kysy kirjastonhoitajalta" -palvelussa vastaajina, ohjautuvat esim. Akaassa tehdyt kysymykset Tampereen vastattaviksi.