Montako ihmistä työskentelee Saksan, Japanin, Britannian, Ranskan, Italian ja Yhdysvaltain autotehtaissa? Siis ei yhteensä vaan erikseen.

Kysytty

Montako ihmistä työskentelee Saksan, Japanin, Britannian, Ranskan, Italian ja Yhdysvaltain autotehtaissa? Siis ei yhteensä vaan erikseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

ILO:n v. 2020 julkaisemassa tutkimuksessa on koottuna autonvalmistuksen työllisten maailmanlaajuisesti. Taulukko on sivulla 13 ja sen luvut ovat vuodelta 2017.

ILO: The future work in the automotive industry

EU-maista löytyy myös aikasarjoja, jotka yltävät vuoteen 2018. Taulukko on sivulla 10.

ACEA pocket guide 2020 - 2021

Yhdysvaltojen työllisyysviranomaisten tuoreimmissa tilastoissa näkyy koronaviruspandemian aiheuttama vähennys maan autonvalmistuksen työpaikkoihin.

US Bureay of Labor Statistics : Automotivie Industry