Montako ihmistä kuolee vuorokaudessa kaikki kuolema yhteensä

Kysytty

Montako ihmistä kuolee vuorokaudessa kaikki kuolema yhteensä

Vastaus

Vastattu

Tilastokeskus julkaisee vuositilastoja kuolleista. Tuoreimman tilaston mukaan vuonna 2022 kuoli hiukan yli 63 000 ihmistä. Kuolemat eivät toki jakaudu vuorokausille aivan tasaisesti, mutta suuntaa antaa jos kuolleiden määrän jakaa vuoden vuorokausilla. Tällöin keskimääräisenä päivänä kuolee vajaa parisataa ihmistä.