Montako Hehtaaria Helsingin pinta-alasta on peltoa. Entäs Vantaa

Kysytty

Montako Hehtaaria Helsingin pinta-alasta on peltoa.
Entäs Vantaa

Vastaus

Vastattu

Luonnonvarakeskuksen tilastotietokannasta selviää, että vuonna 2022 Helsingin pinta-alasta (215,08 km²) oli viljelyalaa eli peltoja 992 ha eli 9,92 km². Vantaan vastaavat luvut ovat 240,35 km² ja 3496 ha eli 34,96 km². Helsingin pinta-alasta peltoja on siis 4,61 % ja Vantaalla 14,55 %.

Käytössä oleva maatalousmaa muuttujina Vuosi, Kunta, Muuttuja ja Laji. PxWeb (luke.fi)

Luettelo Suomen kunnista pinta-alan mukaan – Wikipedia