Montako 60x40x40 laatikkoa mahtuu kuutioon

Kysytty

Montako 60x40x40 laatikkoa mahtuu kuutioon

Vastaus

Vastattu

Riippuu laatikoiden koosta, kuution mittojen koosta ja laatikoiden pinoutuvuudesta.

Pahimmillaan tilaan mahtuu vain yksi koko tilan täyttävä tai hankalan kokoinen laatikko.

Parhaimmillaan (jos kyse on centtimetreistä) 3179 kpl tulitikkulaatikoita.

60x40x40 = 96000 / 30,192 = 3179,65

12 ääntä

Kommentit

Hei! Näkökulmasta tämä kai on kiinni, mutta tuntui, että alkuperäiseen kysymykseen vastattiin tahallaan saivarrellen. Itse eksyin sivulle, kun yritän etsiä tietoa siitä, kuinka monta muuttolaatikkoa mahtuu yhteen "kuutioon", kun muuttofirma laskuttaa kuutiometrimäärän mukaan, muttei ole kuitenkaan vastannut kysymykseeni siitä, minkä kokoisia heidän muuttolaatikot ovat, ja kuinka monta niitä yhteen kuutioon mahtuu. Jollakin firmalla oli tieto, että muuttolaatikko on noin 60x40x30 (senttimetriä). Pelkään, että oma matikkani pettää, ja siksi etsin ulkopuoliselta vahvistusta siitä, kuinka monta tuollaista laatikkoa mahtuisi kuutiometriin, että osaisi vähän arvioida tavaran määrää - etenkin sitä, kuinka paljon pitää karsia, jos haluaa pitää hinnan minimissä. Kiitos, jos voitte vastata tähän, mutta jos ette, niin hyvää loppukesää silti.

Tuohon kuutiometrin tilaan (olettaen että tila on 1x1x1 metri) mahtuu maksimi 8 tuon kokoista laatikkoa.

Kun kyse on laskutuksesta kuutiometreittäin, kysymykseen ei odoteta kokonaislukua, vaan oikea vastaus on jokin desimaaliluku. Jos koko muuttokuora on vaikka kahdeksan kuutiota, ja siihen mahtuu x laatikkoa, niin yhteen kuutioon mahtuu x/8 laatikkoa. Tai toisin päin jos yhteen kuutioon mahtuu y laatikkoa, ja koko kuorma on 8 kuutiota, niin y kertaa kahdeksan on arvio siitä, miten monta laatikkoa tarvitaan, ja siitä voi desimaalit jättää pois.

60cmx40cmx40cm kokoisen laatikon tilavuus on 96 000 kuutio-cm eli 96 litraa. Kymmenen sellaista on 960 litraa eli 0,96 kuutiometriä. Vastaavasti 60x40x30 --> 72 litraa ja 72 x 14 = 1008 litraa eli vähän yli kuutiometrin. Tässä siis oletetaan, ettei laatikoiden tarvitse sopia juuri kuution muotoiseen tilaan.