Moikka! Osaako kukaan kertoa Kaj Frankin Nuutajärvi pullosta montako on tehty? Itsellä kyseinen pullo ilmeisesti mutta signeeraus puuttuu.

Kysytty

Moikka! Osaako kukaan kertoa Kaj Frankin Nuutajärvi pullosta montako on tehty? Itsellä kyseinen pullo ilmeisesti mutta signeeraus puuttuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasiesineistä on erilaisissa tuoteluetteloissa mainittu yleensä vain tuotteen valmistusvuosi/valmistusvuodet, ei määrää. Emme siis valitettavasti pysty vastaamaan kysymykseesi tässä. Voit kuitenkin koittaa tiedustella pullon valmistusmäärää esimerkiksi seuraavista paikoista:

Kaj Franck on tuottanut Nuutajärven lasille useita erilaisia lasiesineitä. Voit koittaa halutessasi etsiä hallussasi olevan pullon tarkkaa mallia verkosta tai painetuista tuoteluetteloista. Kirjastoissa on lainattavissa erilaisia tuoteluetteloita. PIKI-kirjastoista löytyy esimerkiksi teos Kaj Franck: Universaaleja muotoja. Designmuseo, Aav, M., Franck, K., & Träskelin, R. (2011)Malli selvinnee myös ottamalla yhteyttä Suomen lasimuseoon tai Designmuseo Nuutajärveen.