Moikka moi, minua on jo vuosia mietityttänyt erään lastenlaulun esittäjä ja kappaleen nimi. Kuulin sen 90-luvun loppupuolella eräältä lastenlaulujen…

Kysytty

Moikka moi,

minua on jo vuosia mietityttänyt erään lastenlaulun esittäjä ja kappaleen nimi. Kuulin sen 90-luvun loppupuolella eräältä lastenlaulujen kokoelmakasetilta, joka on mahdollisesti 80-luvun puolella julkaistu.

Kappaleessa mies laulaa erittäin möreällä ja käheällä äänellä seuraavanlaisia sanoja kertosäkeessä:

Mörö, mörö, mörö, kölli...aaa-a, aaa-a, aa, aa ,a

Muita mieleenjääneitä lyriikoita:

Karvanen tassu, hemmetin hassu, lapsia pelkään, inhoaa-aan.

Jäi vain elävästi mieleen kun oli niin erikoinen lähestyminen lastenlauluun :)

Jos tämän kappaleen osalta saisi jotain vinkkejä, niin olisi yksi Graalin malja elämässä taas saavutettu :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi ja esittäjä eivät valitettavasti ole selvinneet. 1980-luvulla julkaistuilla kaseteilla Lepakko-disco ja Superkuperkeikka : mukavia jekkulauluja on Mörökölli-niminen kappale. Kasetteja ei ole kokoelmissamme, joten en voi tarkistaa, löytyisikö etsimäsi laulu niiltä.

Lähetin kysymyksesi kirjastojen väliselle sähköpostilistalle. Palaan asiaan, jos saan vastauksen sitä kautta.