Moikka! Etsin hyvin vähäisillä tiedoilla vanhaa lastenkirjaa missä on Lippe niminen päähenkilö ja toisena henkilönä on imuri joka on kirjan ”pahis”, kirjassa…

Kysytty

Moikka! Etsin hyvin vähäisillä tiedoilla vanhaa lastenkirjaa missä on Lippe niminen päähenkilö ja toisena henkilönä on imuri joka on kirjan ”pahis”, kirjassa Lippe lähtee seikkailemaan ja törmää imuriin joka alkaa juttelemaan hänelle, lippe on hyvin pienikokoinen eli siis pienempi kuin imuri. En muista Kirjasta hirveästi mutta haluaisin löytää sen!

Vastaus

Vastattu

En löytänyt muuta lastenkirjaa, jossa päähenkilön nimi on Lippe kuin Villit pajunkissat. Siinä ei kuvauksen mukaan esiinny imuria enkä pysty tarkistamaan asiaa, koska kirja ei ole kirjastossa hyllyssä. Imureita on kirjoissa, esim. Sanna ja pölynimuri -kirjassa, mutta siinä ei tuo muu kuvaus tunnu osuvan. Sägynaluskansa - hetki ennen imuria taas on aika tuore kirja.

Muita imuri-kirjoja Finna.fi:ssä kannattaa selata, ehkä joku niistä on etsimäsi.

Tunnistaisiko joku lukijoistamme kirjan?