Mitkä seuraavista vaihtoehdoista ovat tällä vuosisadalla syntyneiden suomalaisten suosituimmat ensimmäiset etunimet: a) Juho ja Hulda b) Matti ja Anna c) …

Kysytty

Mitkä seuraavista vaihtoehdoista ovat tällä vuosisadalla syntyneiden suomalaisten suosituimmat ensimmäiset etunimet: a) Juho ja Hulda b) Matti ja Anna c) Erkki ja Eeva?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan "Iita, Linta Maria" (Kiviniemi, Eero, 1983) mukaan suosituimmat ensimmäiset nimet Suomessa vuosina 1890-1990 ovat Matti ja Anna. Mikäli otettaisiin huomioon kaikki etunimet (= toiset ja kolmannet nimet), suosituimmat olisivat Maria ja Juhani.