Mitkä ovat Yashar Kemalin kolmen trilogian kirjojen alkuperäispainosten vuosiluvut (milloin on julkaistu ensimmäisen kerran turkiksi, Turkissa). Ja Kemalin …

Kysytty

Mitkä ovat Yashar Kemalin kolmen trilogian kirjojen alkuperäispainosten vuosiluvut (milloin on julkaistu ensimmäisen kerran turkiksi, Turkissa). Ja Kemalin 'Suosta nousee uusi maa' -kirjan turkinkielinen nimi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Otavan kirjallisuustieto -hakuteoksen mukaan Ohdaketrilogian muodostavat teokset 'Haukkani Memed' (Ince Memed, 1955), 'Ohdakkeet palavat' (Ince Memed II, 1968) ja 'Memedin kosto' (Ince Memed III, 1984). Pumpulitiesarja koostuu teoksista 'Puuvillatie' (Ortadirek, 1960), 'Maa rautaa, taivas kuparia' (Yer demir, gok bakir, 1963) ja 'Kuolematon ruoho' (Ölmez otu, 1969).

Teos 'Suosta nousee uusi maa' on turkiksi Yusufcuk Yusuf , 1975. Muita teoksia 'Ararat-vuoren legenda' (Agridagi efsanesi, 1970), 'Tuhannen härän vuori' (Bin bogalar efsanesi, 1971), 'Tasangon valtiaat' (Demirciler carsisi cinayeti, 1974), 'Poika ja lokki' (Al gözum seyrele Salih, 1976) , 'Kalastaja jota meri vihasi' (Deniz kustu, 1978) ja 'Linnut ovat lähteneet' (Kuslar da gitti, 1981).

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Onko Kemalin Akchasaz trilogian kaikista teosten suomennosten nimestä tietoa? Tasangon valtiaat, suosta nousee uusi maa, mutta mikä on puuttuvan teoksen nimi?