Mitkä ovat vuosisadan suosituimmat etunimet Suomessa tytöillä ja pojilla?

Kysytty

Mitkä ovat vuosisadan suosituimmat etunimet Suomessa tytöillä ja pojilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimikirjoissa ei ole tilastoja suosituimmista nimistä, mutta esim. Helsingin yliopiston julkaisemassa nimipäiväalmanakassa on tietoa suosituista etunimistä. Jos almanakasta ei löydy vastausta, voit kysyä asiaa Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen nimiarkistosta http://www.domlang.fi/arkisto/nimiarkisto.html#Henkilönnimet, Sörnäisten rantatie 25, 00500 Helsinki, puh.(09) 7315231,e-mail Nimiarkisto@domlang.fi