Mitkä ovat Suomen kymmenen suurinta henkilöstöpalvelualan yritystä, eli ketkä vuokraavat ja välittävät työvoimaa? Kiitos jo etukäteen. Eilakaisla ja Opteam…

Kysytty

Hei. Mitkä ovat Suomen kymmenen suurinta henkilöstöpalvelualan yritystä, eli ketkä vuokraavat ja välittävät työvoimaa? Kiitos jo etukäteen. Eilakaisla ja Opteam ovat ainakin tässä isoimpien joukossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Työnvälityspalvelut-toimialaraportin http://www.temtoimialapalvelu.fi/files/1596/Tyonvalituspalvelut_1_2012_… mukaan työnvälitystoiminnan suurimpien yritysten listaaminen niin henkilömäärän kuin liikevaihdonkin suhteen on haasteellinen tehtävä. Selvittääkseen kaikkien yhteenlasketun liikevaihdon ja henkilömäärän on tietoja etsittävä useasta lähteestä.

Johanna Tanskasen pro gradu -työssä "Liiketoimintamalli ja yrityksen menestyminen : vertaileva analyysi henkilöstöpalveluyrityksistä" http://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/86872/87181.pdf?sequence=2 kuitenkin mainitaan, että v. 2011 kymmenen suurinta henkilöstöpalveluyritystä olivat Barona, Staffpoint, VMP (entinen Varamiespalvelu), Manpower, Opteam, Eilakaisla, Adecco, Go On, Selekta ja Proffice (tekijä on ilmeisesti saanut tiedon Henkilöstöpalveluyritysten Liitosta).