Mitkä ovat Smurffi-tarinoissa näiden pienten smurffien suomenkieliset nimet?

Kysytty

Mitkä ovat Smurffi-tarinoissa näiden pienten smurffien suomenkieliset nimet? (Tässä ranskaksi)

Nat
Colérigue
Molasson

Vastaus

Vastattu

Lunttasin asiaa Wikipediasta. Linkit Smurffit Wikipedia ja Smurfs Wiki

Nat eli Natural Smurf on suomeksi Luontosmurffi
Colérigue on snappy smurfling tai Grouchy Smurf eli ärjysmurffi
Molasson on Laiskasmurffi

0 ääntä

Kommentit

Joskus 80-luvun alun Non-stop lehdissä kyseiset siniset oliot esiintyivät Strumffi-nimisinä. Strumffasivat jotain jatkuvasti ja kaikki oli strumffia. Oli ilmeisesti ensiesiintyminen Suomessa. Vasta myöhemmin ovat vaihtaneet nimeään smurffeiksi. Muistan jostain lukeneeni, että "Strumffi"-sana oli liian vaikea ääntää monilla kielillä ja siksi nimitys vaihdettiin "Smurffeiksi". En tiedä onko peruste totta, mutta nimenvaihto kyllä on.