Mitkä ovat hyviä romaaneja Latviasta?

Kysytty

Mitkä ovat hyviä romaaneja Latviasta?

Vastaus

Vastattu

Hei,

latvialaisia kirjailijoita, joita on käännetty suomeksi, löytyy mm.

  • Māra Zālīte on suomennettu suomennettu omaelämäkerrallinen romaani Viisi sormea.
  • Nippernaati esittelee vuoden 2021 antologiassaan useita virolaisia, latvialaisia ja liettualaisia nykykirjailijoita. Nippernaati on suomennetun virolaisen kirjallisuuden antologiasarja, mutta vuoden 2021 julkaisussa oli mukana myös latvialaisia ja liettualaisia nykykirjailijoita

Lähteet:

Latvian tunnetuin nykykirjailija Māra Zālīte Suomeen Kalevalan päivänä - ePressi

Nippernaati esittelee latvialaista nykykirjallisuutta - Rozentāls-seura ry. (rozentals-seura.fi)

Nippernaati | Virolaisen kirjallisuuden antologia – Viron Suomen-instituutti (viro-instituutti.fi)