Mitkä ovat Arto Paasilinnan ranskaksi käännetyt teokset ja mistä niitä saisi ostaa / lainata ?

Kysytty

Mitkä ovat Arto Paasilinnan ranskaksi käännetyt teokset
ja mistä niitä saisi ostaa / lainata ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran ylläpitämän käännöstietokannan mukaan Arto Paasilinnalta on ranskannettu seuraavat teokset (järjestyksessä käännösvuoden mukaan):

Jäniksen vuosi (1975) - Le lièvre de Vatanen : roman (Éditions du Patrimoine, 1989)
Ulvova mylläri (1981) - Le meunier hurlant : roman (1991)
Ukkosenjumalan poika (1984) - Le fils du dieu de l'Orage (1993)
Hirtettyjen kettujen metsä (1983) - La forêt des renards pendus (1994)
Paratiisisaaren vangit (1974) - Prisonniers du paradis : roman (1996)
Elämä lyhyt, Rytkönen pitkä (1991) - La cavale du géomètre (Denoël, 1998 ja Gallimard, 2000)
Suloinen myrkynkeittäjä (1988) - La douce empoisonneuse (2001)
Hurmaava joukkoitsemurha (1990) - Petits suicides entre amis (Denoël, 2003 ja Gallimard, 2005)
Onnellinen mies (1976) - Un homme heureux : roman (2005)
Rovasti Huuskosen petomainen miespalvelija (1995) - Le Bestial Serviteur du pasteur Huuskonen : roman (2007)
Maailman paras kylä (1992) - Le cantique de l'apocalypse joyeuse : roman (2008)
Kymmenen riivinrautaa : eroottinen farssi (2001) - Les Dix Femmes de l'industriel Rauno Rämekorpi (2009)
Hirttämättömien lurjusten yrttitarha (1998) - Le potager des malfaiteurs ayant échappé à la pendaison (2010)
Kylmät hermot, kuuma veri : romaani (2006) - Sang chaud, nerfs d'acier (2010)
Ronkoteus : lentävä kirvesmies (2002) – Ronkoteus (Mosquito, 2015)
Vapahtaja Surunen (1986) - Moi, Surunen, libérateur des peuples opprimés (2015)
Volomari Volotisen ensimmäinen vaimo ynnä muuta vanhaa tavaraa (1994) - Le dentier du Maréchal, madame Volotinen et autres curiosités (2016)

Lisäksi Arto Paasilinnan kirjoittama Seitsemän saunahullua suomalaista on käännetty myös ranskaksi nimellä Un guide du sauna pour un homme d'affairs (Tietosanoma, 1996)

Useimmat Arto Paasilinnan teosten ranskannokset on kustantanut Denoël.

Lukki-kirjastojen kokoelmista löytyy kolme Paasilinnan ranskannosta. Voit myös tilata kaukolainaan muita Paasilinna-ranskannoksia muualta Suomesta. HelMet-kirjastojen kokoelmissa näyttäisi olevan kaikki Paasilinnan ranskannetut teokset.
Denoël-kustantamon sivuilta löytyvän tiedon mukaan useita Arto Paasilinnan teoksia on saatavana ranskaksi kustantajan verkkokaupasta. Myös joidenkin suomalaisten kirjakauppojen tai verkkokirjakauppojen valikoimista kannattaa etsiä Paasilinnaa ranskaksi.

http://dbgw.finlit.fi/kaannokset/index.php?lang=FIN
https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI
http://www.denoel.fr/
http://www.helmet.fi/fi-FI
https://lukki.verkkokirjasto.fi/web/arena

3 ääntä

Kommentit

Mistä saisi ostaa? Kokeile antikvariaatteja, niitä on netissäkin.

Mistä saisi lainata? Kokeile kirjastoa. Jos ei ole missään niistä kirjastoista, joissa asioit (asiointipaikan ei tarvitse olla oman kunnan kirjasto), pyydä kirjastoasi tilaamaan kaukolainana. Kirjasto kyllä etsii, missä kirjoja on lainattavissa.