Mitkä olivat perushoitajan ammattivaatimukset miksi työtä on tehty eri aikoina eri tavoin.

Kysytty

mitkä olivat perushoitajan ammattivaatimukset
miksi työtä on tehty eri aikoina eri tavoin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tyvärr förstår jag inte riktigt din fråga. Det finns böcker på biblioteket som behandlar närvårdaryrket, bl.a. "Olen ammatiltani Lähihoitaja" (2008), "Lähihoitajana yhteiskunnassa" (2011) och så finns det förstås kurslitteratur, också på svenska. Men om du behöver historik blir det knepigare, har inte hittat något som direkt skulle ge svar på dina frågor.