Miten voitaisiin sanoa lörtsy ja munkkipossu englanniksi?

Kysytty

Miten voitaisiin sanoa lörtsy ja munkkipossu englanniksi?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston käytössä oleva MOT Kielipalvelu antaa sanalle munkkipossu käännöksen
square-shaped doughnut (Am donut) filled with jam

Iltasanomat / Menaiset kertoo lörtsyn osalta seuraavaa:
”Tätä perinteistä savonlinnalaista herkkua ei juuri Suomen ulkopuolella tarjoilla, joten ei siis ole ihme, että muissa kielissä tätä ruokalajia kuvaava sana loistaa poissaolollaan. Jonkinlainen korvaava, joskin ontuva sana lörtsylle voisi olla ”sloppy meat pie”. Lörtsy kuuluukin niihin sanoihin, jotka vain kyseiseen tuotteeseen tutustunut voi ymmärtää.”
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009220390.html

Mot Kielipalvelu antaa termille litteä lihapiirakka käännöksen flat meat pie.