Miten voin pidentää varatun kirjan noutoaikaa, jos en matkan vuoksi pääse hakemaan ajoissa?

Kysytty

Miten voin pidentää varatun kirjan noutoaikaa, jos en matkan vuoksi pääse hakemaan ajoissa?

Vastaus

Vastattu

Soita kirjastoon, jossa kirja on varattuna ja kerro tilanteesi. Jos kirjasta ei ole muita varauksia, varausajan pidentäminen onnistuu. Jos kirjasta on varausjonoa, pidentäminen ei onnistu. Koska osa varauksista on lukittuja, varaustilannetta ei aina näe Helmetistä. Tilanne kannattaa aina varmistaa soittamalla.