Miten varattujen kirjojen lähettäminen oikein toimii, kun "kirjalistassa" näyttäisi olevan "hyllyssä"-merkinnällä kirja, välillä useampikin kirja ja toisaalta…

Kysytty

Hei !
Miten varattujen kirjojen lähettäminen oikein toimii, kun "kirjalistassa" näyttäisi olevan "hyllyssä"-merkinnällä kirja, välillä useampikin kirja ja toisaalta lainattuna olevaa kirjaa ei saakaan uusittua, vaan sen kohdalla näytetään "varattu"-merkintää, vaikka sama kirja näyttäisi olevan useammaassakin kirjastossa hyllyssä eli ymmärtääkseni saatavilla/lainattavissa ?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on todellakin kirjastojärjestelmämme ongelmakohta. Asiakas ei voi uusia lainaansa, jos nimekkeeseen kohdistuu yksikin varaus. Virkailijat voivat kuitenkin ohittaa tilanteen tarkistettuaan, että hyllyssä on riittävästi kappaleita varausta varten. Suosittelen, että otat yhteyttä johonkin Helmet-kirjastoon ja pyydät henkilökuntaa uusimaan lainasi, jos uusiminen ei muuten onnistu. Voit joko soittaa kirjastoon puhelimella, olla yhteydessä chatin kautta tai tietysti pistäytyä kirjastossa paikan päällä. Varaudu joka tapauksessa kertomaan kirjastokorttisi numero.

1 ääntä

Kommentit

Tätä samaa ongelmaa olen pohtinut ja ihmetellyt minäkin. Kiitos vastauksesta. Tiedän nyt toimintatavan, vaikken olekaan Helmet-kirjaston asiakas, vaan Outi-kirjaston.