Miten varaan aikakauslehden kotikoneella?

Kysytty

Miten varaan aikakauslehden kotikoneella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit tehdä varauksen Anders-verkkokirjaston kautta: https://anders.verkkokirjasto.fi/web/arena Sivuilta löytyy ohje:

Kirjaudu verkkokirjastoon.

Kirjoita hakuruutuun lehden nimi, esimerkiksi Mobilisti. Klikkaa Hae -nappia.

Kun hakutulos aukeaa ruudulle, klikkaa lehden nimeä.

Tarkista lehden haluamasi numeron saatavuus. Saatavuus-kohdassa lehden eri numerot on jaoteltu vuosittain. Klikkaa haluamaasi vuosilukua, niin saat näkyviin lehden numerot ja jokaisen numeron alapuolella on sininen varaa-painike. Klikkaamalla vuosi : numero -linkkiä voit vielä tarkistaa numeron saatavuuden.

Klikkaa sen jälkeen Varaa-nappia oikean lehtinumeron kohdalla.

Valitse Noutopaikka-ruutujen avulla noutopaikka. Ylempään ruutuun valitaan kunnan- tai kaupunginkirjasto esim. Kokkolan kaupunginkirjasto ja alempaan Noutopaikka-ruutuun se toimipiste, josta haluat lehden noutaa, esimerkiksi Kälviä tai Kokkola (tarkoittaa pääkirjastoa). Voit vaihtaa noutopaikkaa ja muokata varaustasi omissa tiedoissa.

Klikkaa Tallenna varaus -nappia. Ohjelma ilmoittaa, että tallennus onnistui ja monentenako olet jonossa. Muista kirjautua ulos.

https://anders.verkkokirjasto.fi/web/arena/nain-varaat-aineistoa