Miten usein uutuusluettelo päivitetään (lisätäänkö sinne yksittäisiä kirjoja vai päivitetäänkö se vaikka kerran kuukaudessa ) Vanhassa systeemissä näkyi…

Kysytty

Hei ! Miten usein uutuusluettelo päivitetään (lisätäänkö sinne yksittäisiä kirjoja vai päivitetäänkö se vaikka kerran kuukaudessa ) Vanhassa systeemissä näkyi uutuuskirjojen tuloaika ja kappalemäärä esim 1-15.5 45 kpl ja se oli minulla paljon käytössä. Kaipaan tuollaista tietoa myös tähän uuteen systeemiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksesi koski HelMet-kirjaston uusia uutuusluetteloita.

Uutuusluettelo päivittyy automaattisesti kerran päivässä, noin klo 22. Mikäli päivällä kirjaston valikoimaan on tullut esim. uusi suomenkielinen aikuisten jännitysromaani, se ilmestyy silloin sekä aikuisten suomenkielisen kaunokirjallisuuden ja suomenkielisen jännityskirjallisuuden listaan. Uutuusluettelon päivittyminen on siis miltei reaaliaikaista ja riippuu siitä, millaista aineistoa kyseisenä päivänä kirjastoihin on tullut. Kirjat pysyvät listalla 30 päivää, uusimmat ylimpänä. Selvittelemme tällä hetkellä sitä, saammeko listaan näkyviin myös tuon kirjan saapumispäivän, siitä on ollut enemmänkin toivomuksia. Kappalemäärästä sen sijaan ei ole aiemmin tullut toivomuksia (ainakaan minun tietooni), joten välitän sen tekniikasta vastaavillemme.

Kiitos kysymyksestäsi ja hyvää kesän jatkoa!