Miten tuoreet silakat myytiin ja punnittiin toreilla noin vuonna 1920? Mitähän ne maksoivat silloin? Kyse on Forssan torista.

Kysytty

Miten tuoreet silakat myytiin ja punnittiin toreilla noin vuonna 1920? Mitähän ne maksoivat silloin? Kyse on Forssan torista.

Vastaus

Vastattu

Turusta löytyi esim. seuraava tieto: tuoreet silakat tukuttain 1:50/kilo, vähittäin 1:75/kilo. Suolatut 2,-/kilo tai 50,-/nelikko. Nelikko oli isohko tilavuusmitta.