Miten suomen/väestön huoltovarmuuteen vaikuttaa se että yhä harvemmalla on tilaa kasvattaa ruokaa itselleen?

Kysytty

Miten suomen/väestön huoltovarmuuteen vaikuttaa se että yhä harvemmalla on tilaa kasvattaa ruokaa itselleen?

Vastaus

Vastattu

Asiaan on varmasti monenlaisia näkökulmia. Yle uutisoi (17.9.2018) aiheesta haastattelemalla mm. Pellervon taloustutkimuksen (PTT) tutkimusjohtajaa Kyösti Arovuorta, jonka mukaan maatilojen määrä vähenee Suomessa melko tasaisesti, mutta tuotannon määrä ei ole pienentynyt. Alla linkki uutiseen:

https://yle.fi/uutiset/3-10407765