Miten sanotaan minä olen ihastunut sinuun saameksi?

Kysytty

Miten sanotaan minä olen ihastunut sinuun saameksi?

Vastaus

Vastattu

Nykyään puhuttavia saamenkieliä on yhdeksän. Suomen alueella puhutaan pohjoissaamea, inarinsaamea ja koltansaamea, joista pohjoissaamella on määrällisesti eniten puhujia.

Ihastumiseen ja rakkauteen liittyviä fraaseja Suomessa puhuttavilla saamenkielillä löydät tästä Saamelaiskäräjien Sámas muinna -projektin tuottamasta sanakirjasesta. Jos norja taittuu, löydät samat fraasit myös etelä- ja luulajansaameksi täältä.

Myös Ylen Sano se saameksi -fraasisanakirjasta löytyy rakkaudelle oma osionsa.

Toivottavasti näillä eväillä tunteiden tunnustaminen onnistuu!