Miten saisin maakuntakirjastostanne Mouhijärven historian, esim. kirja 92.85 Widenius, Henrik, kuvaus Mouhijärven pitäjästä Turun läänissä. Onko mahdollista…

Kysytty

Miten saisin maakuntakirjastostanne Mouhijärven historian, esim. kirja 92.85 Widenius, Henrik, kuvaus Mouhijärven pitäjästä Turun läänissä. Onko mahdollista saada kopiota siitä, jollei sivumäärä ole tolkuton?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaus Mouhijärven pitäjästä Turun läänissä -kirja kuuluu Museoviraston kirjaston kokoelmiin. Koska ko kirjasto sijaitsee Helsingissä, emme tilaa kirjaa kaukolainana muualta Suomesta. Helsingissä sijaitsevissa tieteellisissä kirjastoissa, kuten Museoviraston kirjastossa, tulisi asiakkaan itse tehdä varaus, noutaa kirja, jne. Kyseisessä kirjassa on 42 sivua. Museoviraston kirjastossa on muuten myös kirjat Mouhijärvi 1639-1989 ja Mouhijärven seurakunnan vanhemmista vaiheista. Yhteystiedot http://www.nba.fi/fi/kirjasto Muistini mukaan myös kirjassa Sastamalan historia osa 3: 1860-1920 käsitellään Mouhijärveä. Sitäkin on saatavilla Museoviraston kirjastosta. (Mielestäni viime kesänä lomaillessani Mouhijärven lähikunnassa ko kirjaa oli myytävänä paikallisissa myyntipisteissä.)