Miten saisin käsiini kaikki eri suomenkieliset painokset jostakin tietystä kirjasta? Näin kerran hienonokantisen, erikoisen kuvituksen sisältävän Taru…

Kysytty

Miten saisin käsiini kaikki eri suomenkieliset painokset jostakin tietystä kirjasta? Näin kerran hienonokantisen, erikoisen kuvituksen sisältävän Taru sormusten herrasta -kirjan (Kuninkaan paluu).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian Fennican (fennica.linneanet.fi) kautta hakemalla löytyy tieto tietyn teoksen eri painoksista. Kansalliskirjastossa on lukusalikappaleet kaikista Suomessa julkaistuista teoksista, joten jos tiettyä kirjaa ei saa muualta käsiinsä, niin siellä voi ainakin käydä tutustumassa teokseen.

Kuninkaan paluu -teoksen eri painostietoja voi myös tiedustella kirjan kustantajalta WSOY:ltä.