Miten pitäisi lähdeviitteissä merkitä tekijän mukaan kirja, kun tekijä on O´Leary?

Kysytty

Miten pitäisi lähdeviitteissä merkitä tekijän mukaan kirja, kun tekijä on O´Leary?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallinen standardi SFS 4600, joka ohjaa aakkostusta Suomessa, ei anna tästä ehdotonta sääntöä, mutta sisältää ohjeellisen taulukon siitä, mitkä sukunimien etuliitteet luetaan aakkostuksessa osaksi sukunimeä ja mitkä ei. Sen mukaan O'-alkuisissa nimissä etuliite on osa sukunimeä ja näin ollen aakkostus tapahtuu O-kirjaimen mukaan.